I'm proud that I'm MALAYSIAN
Saya anak MALAYSIA

Ketenangan di MALAYSIA, amatlah dirindui. Pantai nya yang berombak mengulik pasir di pantai. Sungai nya terkandung khazanah maritim. Hutannya menyimpan satu rahsia. Tetapi, kerinduan itu amatlah susah terubat. Terutama bila diri ini dinaungi oleh langit Moscow.

Amat menyedihkan, ketenangan di Malaysia tidak dapat ditandingi. Sayu hati melihat bumi Moscow kembali merah. Kemarahan bumiputera Russia telah membara, hanya dicetus, sekali lagi dengan api perkauman, bara agama.



Hati ini bimbang, apabila isu agama di timbulkan lagi. Sengketa agama yang baru sahaja hendak lerai, kini semakin marak malah semakin panas. 11 Disember 2010, Kremlin-Pusat Pemerintahan Persekutuan Russia, digegarkan dengan rusuhan.

Ekoran kematian seorang bumiputera Russia yang dibunuh oleh bangsa minoriti yang disebabkan bergaduh kerana perlawanan bola. Seluruh Muslim Russia menjadi kambing hitam.

Aku melihat alam meliputi ini, baru ku sedar, nikmatnya kehidupan aku yang bergelar seorang Malaysia. Rakan ku dari bangsa lain juga sedar yang mereka bertuah. Di Malaysia, bumiputera dan bukan bumiputera, Islam dan bukan Islam, masih lagi aman, bersatu dan berganding bahu. Masih bersama lagi menghayati lagu-lagu kedamaian, siul-siulan keamanan.

Hanya satu ku berdoa tika ini, moga MALAYSIA kekal aman, moga api perkauman terpadam, moga kemerdakaan yang sudah lama terbenteng, tidak akan dicemari dengan bisikan kehancuran.


Didedikasikan untuk Malam Aspirasi Muzikal Moscow 2010 - Malam Amal

One Response so far.

  1. NasNaz says:

    huh?? mcm tu ke kt sne mie?? O__O"

Leave a Reply