Perjalan yang beranjau penuh dengan onak dan duri, memerlukan sokongan dan bantuan. Bukan lah diri ini mengharap simpati dari khalayak, tetapi sebagai manusia, sudah menjadi satu ikatan antara kita walau selemah mana pun, untuk mendambakan perolongan dari insan bergelar kawan.
Jauh dari keluarga dan kawan seperjuangan yang lepas, membuka minda kita untuk menjadi lebih terbuka dan menerima. Dengan berbekalkan pengalaman yang lepas, sebagai individu, kawan tetap dipilih. Mereka dinilai. Bukanlah mengharapkan yang terbaik;sempurna, namun sebagai peneman arah jalan perjuangan, kita memerlukan seseorang yang dapat meluruskan pergerakan kita, andai satu hari nanti, perjalanan kita akan terpesong.

Manusia bukan lah sempurna, namun mereka tetap ciptaan yang sempurna; kesempurnaan apabila dapat memenuhi kelemahan manusia yang lain (kebergantungan)

Kepingan puzzle amatlah kompleks, dari segi bentuk serta gambaran akhir. Siapa sangka pada mulanya, dimana satu keping puzzle itu adalah satu potrait yang cantik, menarik dan mengagumkan. Namun itu pun apabila ia dicantumkan dengan kepingan puzzle yang betul. Begitu juga manusia, apabila menemui gandingan yang betul dan secocok, pasti akan jadi gandingan yang mantap.

Leave a Reply